استادخسروی : سود 100 هزار تومانی دلالان از فروش هر کیلو گل زعفران
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 خسروی مطرح کرد : سود 100 هزار تومانی دلالان از فروش هر کیلو گل زعفران /غفلت ایران از راه اندازی بورس بین المللی زعفران

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس، گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر در فصل برداشت زعفران هستیم دولت باید صندوق حمایت از زعفران کاران را فعال کند به طوری که با در نظر گرفتن حدود 51 درصد سهم زعفران کاران و حدود 49 درصد سهم دولت این محصول را از کشاورزان خریداری کند.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه زعفران یک کالای استراتژیک در کشورمحسوب می شود، گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران درشهرستان تربت حیدریه ، این شهرستان با داشتن 20 هزار هکتارسطح زیر کشت و تولید 50 درصد از زعفران  مرغوب کشور آمادگی لازم در جهت عرضه این محصول در بازارهای داخلی و جهانی را دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق قوانین تجارت بین المللی هرکشوری که ۵۲درصد از محصولی را تولید و به بازار جهانی عرضه کند می تواند بورس بین الملل داشته باشد، تصریح کرد: در بورس بین الملل علاوه بر شفاف سازی قیمت ها نسبت به عرضه و تجارت و بسته بندی محصول تصمیم گیری جهانی می شود به طوری که می توان در بازار تولید و مصرف جهانی قرار گرفت.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با اشاره به اینکه ۹۵درصد ازطلای سرخ جهان توسط ایران تولید می شود، اظهار داشت: متأسفانه تابه امروز بورس بین المللی برای صادرات زعفران در کشور راه اندازی نشده که همین امرمنجربه کاهش سهم ایران ازگردش4 میلیار دلاری زعفران دربازارهای جهانی شده است که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این خصوص عملکرد جدی و مؤثری داشته باشند.

تعلل در خرید تضمینی بازار دلالان زعفران را رونق داد

خسروی سهل آبادی، افزود: با توجه به اینکه درسال گذشته درصحن علنی مجلس شورای اسلامی به صورت یک تذکر این موضوع  مطرح شد که متأسفانه با آغاز فصل برداشت زعفران، دلالان و سودجویان هم وارد بازار می شوند به طوری که با خرید فله ای و قیمت پایین از زحمت یک ساله این کشاورزان زحمت کش و بی ادعا سوء استفاده می کنند.

سود 100 هزار تومانی هر کیلو گل زعفران در جیب دلالان

وی،با انتقاد از اینکه متأسفانه به زعفران کاران کشور ظلم می شود، ادامه داد:زعفران‌کاران در آستانه فصل برداشت به دلیل مشکلات مالی و بدهکاری‌، مجبورند گل زعفران را به دلالان بفروشند  به عنوان مثال یک کیلو گل زعفران را دلالان از کشاورز در حدود 40 هزار تومان خریداری می کنند و در بازار آزاد آن را کیلویی 140 هزار تومان به فروش می رسانند که دراین میان دلالان و سود جویان از هر کیلو گل زعفران حدود 100 هزار تومان سود و منفعت برده اند.

تعاونی ها در تعیین نرخ خرید تضمینی زعفران وارد عمل شوند

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: جلسه ای درشهرستان تربت حیدریه با معاون وزیرجهاد کشاورزی، کارشناسان زعفران و زعفران کاران اصلی کشور برای ارائه نظرات درخصوص حمایت از زعفران کاران تشکیل شد که طی این جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی قول داد که تمام تعاونی های  کشوردرجهت تعیین قیمت حداقلی و توافقی خرید زعفران وارد عمل شوند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تأکید بر اینکه باید قیمت خرید تضمینی و توافقی برای زعفران از سوی دولت در نظر گرفته شود، ادامه داد: متأسفانه فقط چند نفردرشهرستان تربت حیدریه تصمیم گیرنده اصلی قیمت زعفران هستند به طوری که خرید هرکیلو گل زعفران در فصل برداشت برای عرضه در بازارحدود 5 میلیون تومان است که متأسفانه این افراد حدود یک یا 2 میلیون تومان کاهش قیمت در خصوص خرید زعفران صورت می دهند.

خسروی سهل آبادی، با تأکید براینکه دولت باید با صندوق حمایت از محصولات کشاورزی از زعفران کاران کشورحمایت عملیاتی کند، اظهارداشت: با توجه به اینکه درحال حاضر در فصل برداشت زعفران و عرضه بسیار زیاد این محصول در بازار هستیم دولت باید صندوق حمایت از زعفران کاران را فعال کند به طوری که با در نظر گرفتن حدود 51 درصد سهم زعفران کاران و حدود 49 درصد سهم دولت این محصول را از کشاورزان خریداری کند .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،گفت: دولت با خرید مناسب و تضمینی زعفران از کشاورزان و با بسته بندی مناسب و استاندارد و عرضه این محصول در بازارهای جهانی، به طور حتم با سود حاصل ازآن می تواند نرخ این صندوق را جبران کند و بدین صورت دست دلالان هم از بازار این محصول استراتژییک و سود آور کوتاه می شود.





تاریخ: شنبه 27 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 110108
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت